Bitka divova

Tri najveća prodavatelja namještaja bore se za svakog kupca

ikea
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
1/7
21.08.2014.
u 12:15

Emmezeta i Lesnina uzdaju se u niže cijene te vjernost kupaca koji su spremni nagrađivati dodatnim pogodnostima, dok Ikea mami originalnim rješenjima

Službenim otvaranjem Ikee u Rugvici, počinje nemilosrdna borba za svakog kupca. Tri najveća svjetska igrača, kada je u pitanju biznis vezan uz namještaj, kućanske aparate i uređenje doma, Ikea, Steinhoff International, u čijem sklopu posluje i Emmezeta, te Lutz, vlasnik Lesnine, upravo će u Hrvatskoj, relativno malom tržištu, testirati čija je strategija najbolja. I dok je vjetar u leđa Ikei višegodišnje iščekivanje, a i hrvatski mentalitet (sjetite se samo histerije uoči otvaranja prvog McDonald’sa ili H&M-a), Emmezeta i Lesnina računaju na vjernost kupaca, koje su uostalom i vezale raznim karticama pogodnosti te otvaraju nove prodavaonice kako bi bile što prisutnije.

Foto: Petar Glebov/PIXSELL

Dakako, tu su i cijene. Opremanje doma ozbiljna je investicija, posebice krećete li od nule. U današnje vrijeme, kada se važe svaka kuna, dizajn gubi bitku u odnosu na cijenu i to je vjerojatno šansa diskontera, primjerice Emmezete, u odnosu na konkurenciju. No svi oni koji misle da je Ikea jeftina mogli bi se iznenaditi. Činjenica je da u Ikei postoje različite cjenovne kategorije i da ima artikala po povoljnim cijenama, ali isto tako ima i onih koje nisu baš popularne. Međutim, Šveđani su, mora se priznati, hrvatskom tržištu pristupili vrlo studiozno. Napravili su i preliminarna istraživanja koja su pokazala da većina Hrvata živi u prostorima do 60 metara četvornih, da jako volimo balkone, ali ne kako bismo u njima uživali, već kako bismo ih koristili kao skladišta, te da čak 88 posto ispitanika posjeduje vlastite nekretnine. Već prisutni na domaćem tržištu, Emmezeta i Lesnina, u tjednu otvaranja Ikee, nude posebne popuste i akcije i uvjereni su da će zadržati svoje dosadašnje pozicije.

Potvrdio je to i predsjednik uprave Emmezete Slobodan Školnik, rekavši na otvaranju nove poslovnice na Žitnjaku da su spremni za dolazak konkurencije jer nude više, posebice kada je u pitanju bijela tehnika, te da su cjenovno povoljniji. U Lesnini su pak također krenuli s otvaranjem novih poslovnica te pokrenuli i web shop koji će im, uvjereni su, osigurati ne samo sadašnju poziciju već i povećati profit.

Foto: Marko Prpić/Pixsell

Činjenica je da će se, kada je pak u pitanju opremanje doma, fokus ipak prebaciti s Jankomira na istočni dio Zagreba. U razmaku od samo nekoliko kilometara kupce čekaju sva tri velika salona namještaja. No, osim nadmetanja što povoljnijim cijenama, zanimljivo je da se rat vodi i načinima plaćanja. Dakako, sve kartice se prihvaćaju, ali moguće je ostvarivati i kredite raznih poslovnih banaka, što je mnogim kupcima danas, kada se i špeceraj kupuje na rate, presudno.

Krene li se u malo dublju analizu tržišta, vidljiv je i povećan trend investiranja u Hrvatskoj. Emmezeta je uložila oko 150 milijuna eura, Ikeina investicija iznosi 750 milijuna kuna. Lesnina je u otvaranje zadarske poslovnice uložila 28 milijuna eura, a do konca 2015., kada planiraju otvoriti još dva centra u Puli i Osijeku, potrošit će još 50 milijuna eura.

Tu su dakako i nova radna mjesta. Ikea trenutačno zapošljava 335 ljudi, Emmezeta se približava brojci od 800 zaposlenih, dok u Lesnini svoj kruh zarađuje 860 građana. Međutim, kako je riječ o malom tržištu, jasno je da će netko morati ponijeti titulu gubitnika. Prema dosad viđenom, ceh će platiti manji saloni i domaći proizvođači koji cijenom i ponudom nisu konkurentni velikim igračima.

Ključne riječi

Komentara 4

Avatar commentator
commentator
20:54 21.08.2014.

A evo i komentara sa "nedopuštenom rijećju:" Ne volim te čoškaste stolove u kuhinjama, sa tim gornjim pločama koje su također čoškaste, ovi središnji elementi sa šporetom i lavaboom isto imaju gornju metalnu ploću sa zašiljenim kutovima. Ako neko djeteete se posklizne i padne sa glavom na nekim od tih metalnih čoškova mrtav je. Možda se nije (još) desilo, i dobro da nije, ali moraš biti "stvarno zaposlen u večernjakovoj službi cenzuriranja komentara" da napraviš takve gornje ploće. Ne možete u potpunosti razumjeti što pišem dok se ne nađete u jednoj takvoj kuhinji punoj golih, hladnih, prijetečih metalnih čoškova. Zašto rubovi ne mogu biti zaobljeni, isto tako i pogotovo čoškovi?

Avatar commentator
commentator
20:52 21.08.2014.

Pajaci, evo vam "nedopuštenu rijeć."

Avatar commentator
commentator
20:51 21.08.2014.

oju "nedopuštenu rijeć" sam upotrijebio u prijašnjem komentaru? Istina smeta u zadnje vrijeme posvuda, i zato postaje "nedopustiva."

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije