UGRIZI UMJETNOST

BITE ART paprenjaci jestiva su umjetnost i dizajnerski komad dekora

Stela Kovačić
11.06.2017.
u 08:10

Umjetnica Ana Šerić kreirala je BITE ART, autentične umjetničke paprenjake rafiniranog okusa i ručne izrade, upakirane u interaktivnu ambalažu koja se nakon konzumacije slastice transformira u okvir za slike, sadržavajući po četiri reprodukcije slika renomiranih hrvatskih umjetnika. U prvoj kolekciji ovog društevno angažiranog projekta prezentirani su radovi umjetnika mlađe generacije Ane Kolege, Hrvoja Majera, OKO i Marka Tadića, te remek djela naših čuvenih slikara Ivana Rabuzina i Vlahe Bukovca.

BITE ART je nastavak umjetničko-izložbenog djelovanja Ane Šerić na temu jestive umjetnosti kojom ironizira temu konzumacije umjetnosti danas, postavljajući pitanje "Što je i za koga je umjetnost?“. Ona je od umjetničkog koncepta uspješno razvila ideju višeslojnog proizvoda BITE ART kojemu je cilj promocija domaće umjetnosti široj javnosti. U formi proizvoda, BITE ART funkcionira kao idealni poslovni ili diplomatski poklon, suvenir, a može poslužiti i u dekorativne svrhe privatnih interijera. Brending i dizajn ambalaže BITE ART potpisuje Design Bureau Izvorke Jurić, a njima se sofisticirano prenosi priča i atmosfera umjetnikovog rada te autorski koncept Ane Šerić. A ona već samim nazivom i medijem poslastice istovremeno slavi i ironizira umjetnost. BITE ART je u ovom trenutku dostupan putem Facebook stranice projekta, te u dizajn trgovini Take me home (Tomićeva, Zagreb).

Foto: Stela Kovačić

Kolekcija BITE ART sastoji se od šest proizvoda od kojih svaki predstavlja jednog od selektiranih umjetnika. Autorica projekta Ana Šerić ovim je izborom za prvu kolekciju željela predstaviti različite žanrove i oblike umjetničkog djelovanja - od tema kojima se umjetnici bave do stila, ali i njihove životne priče. Od 2010. godine Šerić je realizirala niz izložbi na temu „jestive umjetnosti“ ili onih nastalih kao reakcija na djelo kolega umjetnika. Uvidjevši da postoji potreba za širenjem ideje o umjetnosti koja samu sebe ironizira, razvila je ideju o proizvodu/poklonu/suveniru koji ne bi bio samo predmet nego koncept kroz koji će širi krug ljudi moći saznati nešto o domaćoj umjetnosti i aktivno sudjelovati u projektu.

"Ovdje se ne radi samo o proizvodu, odnosno paketu s četiri paprenjaka, već i o suradnji s umjetnicima koji se ovim putem obraćaju publici. Tako se u svakom pakiranju nalazi certifikat koji potvrđuje originalnost umjetničkih djela odobren od samog umjetnika, ili u slučaju Ivana Rabuzina - od njegovog nasljednika, gospodina Damira Rabuzina. Prilikom osmišljavanja paprenjaka nisam ostala na tradicionalnoj hrvatskoj recepturi, već sam htjela razviti autentičan recept kako bi se keksi nadogradili na umjetnost i dobili  paprenjak s karakterom. Oni su razvijeni u suradnji s Dubravkom Novotni i Lidijom Drobac s PBF-a, a krasi ih prepoznatljiv rafinirani okus ugođene kombinacije od čak deset egzotičnih začina", Ana Šerić ukratko je predstavila projekt BITE ART.

Foto: Stela Kovačić

Sam brend prenosi formu paprenjaka, što u grafičkom smislu izgleda kao okvir, te daje intervenciju na mjestu "ugriza" i doslovno prenosi ime proizvoda - ugrizi umjetnost (BITE ART). Ideja brenda je prenesena u ambalaži na prikazu proizvoda na naslovnici ambalaže kroz fotografiju odgriženog paprenjaka, a grafička forma paprenjaka kasnije se koristi i kao okvir za umjetnička djela koja se predstavljaju.

"Sama ambalaža sastoji se od omotnice, zaštitnog pjenastog umetka, certifikata koji potvrđuje autentičnost djela, te čvrste baze u kojoj se nalazi kolekcija od četiri paprenjaka. Čvrsta baza proizvoda (kutija), nakon konzumacije, ostaje kao samostojeći okvir sa reprodukcijama četiri umjetnička djela autora, te funkcionira kao atraktivan dio nečijeg interijera, uspomena s putovanja ili dragi poklon, čime ovaj proizvod dobiva i dodanu vrijednost. Bokovi proizvoda dizajnirani su kao knjige, obzirom da se ovdje stvarno radi o dubljem sadržaju nego što to sam omot ili pogled na proizvod otkriva. Tako je s jednog boka vidljivo ime autora, brend i naziv projekta, a s drugog boka krupno rezani segment umjetničkog djela.

Foto: Stela Kovačić

Kod brandiranja BITE ART proizvoda najveći je izazov bio naći pravi balans između prezentacije umjetnosti i strategije tržišnog proizvoda. Kako je ideja cijelog projekta popularizirati umjetnost i približiti je širem krugu, bilo je važno ispričati priču o proizvodu i dizajnirati ga na način koji je jednako tako razumljiv širem krugu.  Istovremeno, bilo je potrebno proizvod istaknuti, dati mu potrebnu važnost, i komunicrati ga drugačijim od ostalih slastica na tržištu - jer ovaj proizvod je istovremeno i društveno angažirani projekt", istaknula je Izvorka Jurić, umejtnička direktorica „Design Bureaua Izvorka Jurić“ koji potpisuje brending i dizajn ambalaže Bite Art.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije