Postojeće obiteljsko imanje, na kojem su već nasadi nekih poljoprivrednih kultura, najčešće je baza za pokretanje brojnih hrvatskih OPG-ova.
Voćnjak sa 750 stabala kruške viljamovke, tisuću grmova kupine i 2,5 hektara nezagađenog zemljišta 2009. godine bili su dobar početni “kapital” OPG-u Ljiljana Diktić iz Čazme. No, bilo je više prepreka nego prednosti...
Bili smo premali
– Nedostatak nam je bilo nedovoljno znanja o pokretanju ekoproizvodnje. Stekli smo ga najviše samoedukacijom, ali i razgovorima s prijateljima koji su se bavili tim poslom. Nedostatak je bila i činjenica da nismo mogli dobiti kredit u HBOR-u, kao ni u nekoliko banaka. Ocijenjeni smo kao “mali” proizvođači s malim prometom. Na kraju smo se odlučili pouzdati u vlastite snage bez obzira na sve zapreke – kazao nam je Dražen Diktić koji je s obitelji prije pet godina krenuo u proizvodnju 30-ak artikala koji su danas cijenjeni i prepoznati ekološki proizvodi.
Foto: Jurica GaloićPixsell
– Danas smo najponosniji na kupine od kojih radimo kvalitetno nagrađivano kupinovo vino te na desetak vrsta tikve, poput argente, špageti tikve, cukini, muškatne, hokaido... One su nas najviše osvojile jer su iskoristive sto posto, a pružaju bezbroj mogućnosti u pripremi jela, slastica, sokova i ostalih prerađevina – ističe Elena Diktić.
Proizvodi ovog OPG-a našli su se među 16 finalista natječaja Zelena ideja s obzirom na svoj tržišni potencijal i kvalitetu. Proizvedeni su na organski način, bez umjetnih gnojiva i pesticida te imaju veliku nutricionističku vrijednost.
Foto: Jurica GaloićPixsell
Pristojne cijene
– Trebalo nam je tri godine rada i pojavljivanja na trešnjevačkoj tržnici te na sajmovima da steknemo stalne kupce. Nemamo problem s plasmanom proizvoda, čemu pridonose i naše cijene koje nisu previsoke. Smatramo da i ljudi koji nisu velike kupovne moći moraju imati priliku osjetiti razliku između ekoloških i proizvoda iz konvencionalnog uzgoja – ističu Diktići.
Diferencijacija od lažnih kumica
Agencija Digitel& u svoje je ruke uzela OPG Diktić i njihovu buduću komunikacijsku strategiju.
Agencija Digitel& inače je zaslužna za cijeli kreativni koncept projekta Zelena ideja
– OPG Diktić nam se obratio sa željom za proširenje tržišta, kako bismo unaprijedili njihovu komunikaciju te im pomogli u diferenciranju od lažnih kumica.
Ponajprije smo predstavili kvalitetu i način proizvodnje te im dali prepoznatljiv identitet kako bi ih zadovoljni kupci lakše pronašli svaki put – kazao je kreativni direktor agencije Digitel& Maro Pitarević.
Pratite nas