iz brigade

5 savjeta za kvalitetno organiziran ured kod kuće

14.04.2020.
u 13:29

ažno je osmisliti funkcionalan ured koji će zadovoljiti sve uvjete učinkovitosti, biti prilagođen i onima s kojima dijelimo životni prostor, ali i potrebama našeg zdravlja

Rijetki su danas, uslijed epidemije koronavirusa, zadržali rutinu svakodnevnog odlaska na posao i većina nas je u svojim domovima kreirala kutak za rad. Iako se to na prvu čini jednostavno, jer nam osim stola, stolca i kompjutora/laptopa nije potrebno ništa drugo, to baš i nije tako. Važno je osmisliti funkcionalan ured koji će zadovoljiti sve uvjete učinkovitosti, biti prilagođen i onima s kojima dijelimo životni prostor, ali i potrebama našeg zdravlja. Kako sve to balansirati, savjetuju stručnjaci, dizajneri i arhitekti zagrebačkog studija Brigada.

1. Odredite vremenske i prostorne granice svojih radnih zona

U ograničenom životnom prostoru neminovno je da će doći do kompromisa u prostornoj organizaciji, ali i organizaciji rada s ukućanima. Ukoliko vaš rad zahtjeva kompjuter, a ne laptop, bilo bi dobro definirati "uredski prostor" koji će biti tu za cijelog trajanja rada od kuće kako bi se dobio osjećaj odlaska na posao odnosno u zonu rada i fokusa. Ako ne morate žrtvovati svoj blagovaonički stol, razmislite o postavljanju radnog stola u spavaću sobu ili hodnik ili druge prostore koji vam možda na prvu ne bi pali na pamet. Ipak, okrenite pogled od distrakcija kao što su televizor ili krevet, ali pokušajte osigurati pogled kroz prozor jer je zaista nužno periodički 'odmarati' oči od ekrana. Od pronalaska mjesta za radni stol, mnogo izazovnija može biti organizacija posla s ukućanima i djecom. Ukoliko ste u mogućnosti dogovorite nekoliko dana unaprijed točan termin poziva s kolegama ili suradnicima, na način da se ne preklapaju s onima vaših ukućana. Na taj način osoba koja sudjeluje u razgovoru ima potrebnu tišinu i koncentraciju, a ona druga se može isključiti slušalicama. Odredite vremenske i prostorne granice svojih radnih zona poštujući potrebe svojih ukućana.

2. Osmislite više radnih zona

Kao i u svakom uredu, u vlastitom stanu potrebno je formirati zone (kutke) različite namjene i vrste rada kako bi olakšali cijeli proces rada od doma. Glavnu zonu čini, naravno, klasična radna zona sa stolom i udobnom uredskom stolicom koja služi za obavljanje glavnine posla.

Druga potrebna zona služi održavanju poslovnih sastanaka, prvenstveno videopoziva i sl. Tu zonu trebalo bi smjestiti na način da sve što vas okružuje, a što će se vidjeti prilikom održavanja internet sastanaka, bude prigodno jer sve što se vidi u kadru govori puno o vama. Ona bi mogla sadržavati neko zanimljivo umjetničko djelo, policu s uredno poslaganim knjigama, biljku ili drugi zanimljivi detalj koji priča o vama i poslu kojim se bavite. Ako je moguće, pronađite poziciju na kojoj iza sebe imate određenu 'dubinu' koja gotovo uvijek bolje izgleda na ekranu od bijelog zida.

Treća zona je zona opuštenijeg načina rada. Hoće li to biti kauč, bean bag ili mjesto gdje možete raditi sjedeći na pilates lopti, ovisi o vama. Ona služi za odmicanje od uobičajenog načina rada, za promišljanje i dolaženje do novih kreativnih ideja, razradu pojedinih „dosadnijih“ zadataka koji će na ovaj način postati barem nešto lakši. Svjež zrak i sunčeve zrake dodatno će vam potaknuti kreativnost pa svakako iskoristite i balkon ili terasu.

Posljednja zona je dakako zona odmora, koja bi trebala biti izdvojena od svih radnih zona kako bi vam omogućila da se kvalitetno odmorite i odmaknete misli od posla te slijedeći dan ponovno puni energije rješavate nove radne izazove.

Ponekad se, zbog ograničenog prostora kojim raspolažemo, neke od tih zona međusobno preklapaju, ali, ukoliko je ikako moguće, pokušajte ih razdvojiti kako bi i sami bili inspiriraniji te izbjegli monotoniju koja je jedna od najvećih izazova dugotrajnog rada od kuće.

3. Ergonomija i mobilnost radnog prostora

Svi smo upoznati sa štetnim utjecajem sjedilačkog načina života na zdravlje. U uredu je dugotrajno sjedenje ipak isprekidano sastancima i pauzama za ručak (u našoj struci i odlascima na teren i gradilište), dok se sada cijeli radni dan najčešće odvija u istome stolcu i položaju. Čak i ako imate ergonomski stolac, pokušajte promijeniti svoj položaj nekoliko puta u danu - možete sjediti za radnim stolom, stajati uz kuhinjski šank (ako nemate šank, stavite laptop na viši stol i nekoliko knjiga), opustiti se u mekanom naslonjaču ili sjediti na pilates lopti. Kod kuće ste, imate svu slobodu da pronađete položaj koji vam najbolje odgovara, a kada ga pronađete - uskoro ga promijenite! :) Monitor postavite točno ispred vas, tako da mu ekran bude udaljen od lica za dužinu ruke, a vrh ekrana nebi smio biti na većoj visini od vašeg čela. Iako standardna visina stola iznosi 74cm, većini je udobnije tipkati kad im se ruke nalaze na visini od 69cm. Da biste odredili visinu koja vam najbolje odgovara, sjednite na radnu stolicu s rukama savijenim u laktu - tipkovnica bi se trebala nalaziti u visini vaših laktova.

4. Mapirajte proces rada/razvoja ideje - ploča obaveza/ploča nadahnuća/ploča razvoja ideje

U prošlosti su pojmovi "ured" i "dom" bili posve odvojeni čak i suprotni jedan drugome, i svi smo se trudili da tako i ostane. Danas, suočeni sa novonastalom situacijom prisilnog rada od kuće, granica više nije toliko jasna. Jednostavnim intervencijama, svatko od nas može učiniti da vlastiti dom postane mjesto na kojem će efikasno obavljati posao. Isplanirajte prostor za izlaganje stvari koje vas nadahnjuju i koje vam nešto znače - ne samo obiteljske fotografije, već i umjetnička djela i dekorativne predmete (ne)povezane s vašim poslom ili zvanjem. Kućni ured mora istovremeno biti funkcionalan i kreativan, izvor novih ideja i nadahnuća za svaki novi projekt. Kreativnu energiju potaknut će "ploča nadahnuća" - napunite ju radovima kojima se divite, razglednicama, isječcima iz novina. Privremeno zaposjednite dio zida, frontu ormara, sliku na zidu, veliko gledalo i sl. i mapirajte proces svoga rada, tok vlastitih misli. Printajte, lijepite, označavajte, naglašavajte, križajte, povezujte, nadopunjavajte - pratite razvoj ideje. Formirajte dragocjeno informacijsko središte koje sadrži kalendar, važne bilješke, ideje za nove projekte. Ne zaboravite da ste kod kuće i nemojte se ograničavati. Budite maštoviti!

5. Ne zaboravite na glazbu

Jedan od 'alata' stvaranja radne atmosfere je svakako glazba. Dok je nekolicina u uredu naviknuta na pozadinsku glazbu ili lokalni radio koji se pušta s generalnih zvučnika, neki se jednostavno prepuste glazbenom ukusu uredskog DJ-a, no prilikom novonastale situacije i rada od kuće prepušteni smo sami sebi za stvaranje ugodne uredske atmosfere. Svakako se ne preporučuje uključivanje TV-a kao pozadinske buke, jer će nam slika i zanimljivosti odvratiti pozornost. Ukusi u glazbi su naravno različiti i ako ste na tu temu osjetljivi, onda vjerojatno i sami poznajete nekolicinu omiljenih izvora glazbe. Za one koji su se izgubili u potrazi prilikom izmjenjivanja lokalnih radio stanica, imamo poneki savjet. Prihvatljiva je ugodna i lagana pozadinska glazba koja će popratiti vrstu rada gdje je potrebna veća količina koncentracije, ili pak nešto glasnija glazba bržeg tempa kada se od nas zahtjeva kreativnost i sloboda ili petkom za kraj još jednog uspješnog radnog tjedna.

1/16

I za kraj… ne zaboravite na činjenicu da je ova pandemija zaista ozbiljna stvar i poštujte bez iznimaka sve preporuke stručnjaka te #ostanitedoma. Prije ili kasnije ćemo se vratiti na radna mjesta koja nam već pomalo i nedostaju, ali način rada na koji smo navikli će se neminovno dugoročno promijeniti. Kakve će nam biti radne rutine u budućnosti, hoćemo li se morati naviknuti na ovakve karantene i rad od doma te što ćemo naučiti iz aktualne situacije definirat će gotovo sve aspekte naših života, a na svima nama je da to bude u pozitivnom smjeru.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije